در اجرای مصوبه شورای مرکزی، در خصوص سه تسهیمه شدن تسویه وجوه ارجاع کار ، به اطلاع می رساند: به منظور سه تسهیمه شدن تسویه وجوه ارجاع کار لازم است شماره شبای اعضاء در سیستم بانکی جهت شناسایی به عنوان شریک تجاری در درگاه پرداخت سازمان مورد تایید بانک مرکزی قرار گیرد که این امر مستلزم موارد زیر است:
1-شماره شبای اعضا در سیستم بانکی و سامانه جامع بانک ها باید دارای اطلاعات یکسان باشند که طبق اعلام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ( مجری درگاه پرداخت سازمان ) استعلام سیام اعضا در سیستم بانکی باید بدون مغایرت و خطا باشد.
2- شماره شباهایی که اعضا در سامانه سانکا درج میکنند، حتما باید همان شماره شباهایی باشد که هنگام دریافت کدرهگیری مالیاتی به سیستم مالیاتی کشور معرفی شده، باشد و در صورتی که شماره شبایی غیر از آنچه در سیستم مالیاتی درج شده باشد تایید نخواهد شد.
3-شماره شبای اعلامی باید از لیست بانک های طرف قرارداد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان باشد که در صفحه ی مربوط به درج شماره شبا قابل مشاهده و دانلود است.
4-شماره شباهایی که به رنگ سبز درآمده اند به منزله ی تایید در درگاه پرداخت می باشند و نیازی به ویرایش و یا درج مجدد نمی باشد. با توجه به این امر که دو شماره شبا از عضو دریافت میشود ممکن است یک شماره شبا تایید و دیگری تایید نشده باشد که دلیل عمده ی این امر عدم معرفی شماره شبای سبز نشده به سیستم مالیاتی می باشد.
بنابراین مقتضی است در اسرع وقت به طرق مختلف اطلاع رسانی مناسب به اعضایی که هنوز شماره شبای آن ها تایید نشده، انجام پذیرد و در پایان مهرماه سازمان اقدام به ارسال اطلاعات حساب بانکی درج شده ی اعضا در سامانه به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان خواهد نمود و پس از پایان مهر ماه تسویه وجوه ارجاع کار سامانه سانکا به روش سه تسهیمه تغییر خواهد یافت و هر کدام از اعضاء که شماره شبا ایشان تایید نگردیده باشد از لیست اعضای واجد شرایط ارجاع کار خارج خواهند شد.